8 Temmuz 2015 Çarşamba

M Arif DEMİRER; Haber-Makale (Birleşik Demokrat Parti Hareketi ve DP hakkında)

  Mehmet Arif DEMİRER  
Demokrat Parti İl Başkanlarına açık ve acı bir mektup
8 Temmuz 2015 Çarşamba
1993 Yılından beri tanıdığım, Demokrat Parti (DP) için çırpınan arkadaşım Mustafa Nevruz Sınacı’dan bir eposta aldım. İlk paragrafını aynen veriyorum:
“19 Haziran 2015 Cuma günü sabah erken saatlerde Ali Naili Erdem aradı; ‘Sınacı, gördüm ki, bu seçimler ve neticede ortaya çıkan fotoğraf, özellikle biz tarihi, kadim Demokrat Partilileri derinden yaraladı, siyaseten rencide etti, üzdü. Başta, adalet ahlâkı ve hukuk olmak üzere; Demokrasi karşıtı görüntü, Memleket ve millet sevdalıları için kaygılı, düşündürücü bir tablo! Artık, vicdanen bu gidişe sessiz, ilgisiz ve seyirci kalamayız. Bir şekilde: “Yeter artık, dur demek lâzım” diye düşünüyorum. Sen ne dersin?’ dedi.”
Mustafa Bey de katılmadığım bir dizi öneride bulunmuş. Benim sizlerle paylaşmak istediklerim çok farklı şeyler. Önce Sayın A.N. Erdem’in Mustafa Beye söyledikleri üzerinde durmak istiyorum. Sayın Erdem, 2011 seçiminden çok önce Demokratlar Kulübünün başkanı olmuştu. Başkanlığı boyunca Demokratlar Kulübünün hiçbir etkinliği olmamıştır.
Demokrat Parti 2011 seçiminde ise % 0.65 oy almıştı. Sayın Erdem DP adına bu utanılacak sonuca dört yıl “sessiz, ilgisiz ve seyirci” kaldıktan sonra ancak 2015 hezimetinden sonra uyanabilmiştir. Ben burada kendisine sesleniyorum. “Bir ön adım olarak Demokratlar Kulübünden çekiliniz. Bu kulübe yaşı 50’yi aşmamış bir başkan seçelim.” Benim yaşım 75!
Gelelim DP’nin İl Başkanlarına. Sizlere.
Derhal olağanüstü kongreye giderek yeni bir genel başkan ve yeni bir genel idare kurulu seçmek için daha neyi bekliyorsunuz?
Bakınız Sayın Ali Naili Erdem bile “Yeter Artık” diyormuş. Partinin gerçek sahipleri sizlersiniz. Daha neyi bekliyorsunuz?
Ufukta bir erken seçim gözüküyor. Gerçekleşirse yine bu Başkan ve ekibi ile mi gidilecek, yeni bir seçime, % 0.16’nın altında oy alarak bir defa daha alay konusu olmak üzere?
Atatürk’ün son Başbakanı Bayar ve Menderes’in kurduğu, şaibeli 46 seçimi dışında girdiği üç seçimde (1950, 1954 ve 1957) ortalama % 54 oy almış DP’nin bugünkü durumu sizleri üzmüyor mu? Muhakkak üzüyor olmalı, diye düşünüyorum. Neyi ve ne için beklediğinizi de anlamıyorum.
DÜNKÜ YAZIM İLE İLGİLİ
BİR TEKNİK AÇIKLAMA:
Yazı ile ilgili MHP’li iki kişi aradı. Biri 1964 yılında Hasbahçe’deki İstihkam Okulundan arkadaşım, Özer Ravanoğlu.“Az bile yazmışsın” dedi.
Diğeri adını vermeyen bir MHP’li,                               
“Sana ne MHP’nin 7 Haziran sonrası tutumundan? Sana mı soracağız?” diye çok sert konuştu.
Evet. Bana ve de Türkiye’nin AKP’den kurtarılmasını isteyen herkese soracaksınız. Nedeni de çok basit. Sayın Bahçeli’nin bu davranışları MHP’ye çok oy kaybettirecektir. MHP’nin kaybedeceği oyların tamamının gideceği adres de bellidir: AKP
İşte bu nedenle gözüm MHP’de. Bu gidişle % 10 barajının altında bile kalabilir.  O zaman bugünkü % 16 oyun tamamı AKP’ye yazılır. AKP,  yeniden tek başına iktidar olur.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder